تعمیر کامپیوتر گیربکس لکسوس lexus ls460

تعمیر کامپیوتر گیربکس لکسوس lexus ls460

تعمیر کامپیوتر گیربکس لکسوس lexus ls460.تعمیر تخصصی کامپیوتر گیربکس TCM تی سی ام نیسان کیا KIA هیوندای HONDA هیوندا  تویوتاTOYOTA  بنز بی ام BMW و در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

معرفی لکسوس ls460:

لکسوس LS یک خودروی سدان فوق لوکس فول سایز است. این خودرو در دو مدل لکسوس LS460  و LS460 L  تولید شده است که هر دو دارای موتور ۸ سیلندر به حجم ۴.۶ لیتر و جعبه دنده ی ۸ سرعته ی اتوماتیک هستند و تنها تفاوتشان در فاصله ی محورهاست همانطور که از از اسم لکسوس LS460 L  مشخص است L ابتدای حرف Long است و این مدل ۲۲ میلی متر  کشیده تر از مدل لکسوس LS460  است.

گیربکس چیست؟

گیربکس یکی از اصلی ترین اجزای وسایل نقلیه می باشد. ارزش آن به قدری است که شاید بتوانیم با موتور در یک جایگاه قرارش دهیم. دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس وجود دارد؛ اول آنکه هر موتوری دور محدودی داراست و بیشتر از آن نمی تواند کار بکند و نکته دوم گشتاور معینی است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید کند.گیربکس ها که در زبان فارسی معادل آن “جعبه دنده “می باشد ماشینهایی هستند که بعد از موتور یا سر راه وسایل صنعتی قرار می گیرند و می توان با کم و زیاد کردن نسبت توسط مکانیزم داخل گیربکس ،گشتاور مورد نیاز دستگاه را بدست آورد.

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

انواع گیربکس چیست؟

سیستم گیربکسی انتقال قدرت را می توان به دو گروه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک تقسیم بندی کرد.سیستم انتقال قدرت دستی در حالت انتقال مستقیم بازدهی در حدود ۹۸% ولی در دنده های با نسبت انتقال پایین تر بازده به حدود ۹۰% می رسد. چون بیشترین زمان استفاده از اتومبیل، گیربکس در حالت انتقال مستقیم قدرت است، بنابراین با توجه به این مورد و هزینه اولیه به نسبت کمتر این سیستم گیربکسی، هنوز استفاده از آنها در اکثر اتومبیلها مورد توجه است. از سیستم انتقال اتوماتیک بیشتر در اتومبیلهای گران قیمت تر و با کلاس تر استفاده می شود چرا که با توجه به عملکرد ساده تر آن برای راننده، هزینه ساخت آن نیز بیشتر است. علاوه بر دو نوع فوق، امروزه استفاده از نسل جدیدی از سیستم انتقال قدرت بنام سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر(CVTنیز مورد توجه طراحان خودروها قرار گرفته است.

 مشخصات فنیلکسوس ls460:

موتور ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه
حجم موتور ۴۶۰۰ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت ۳۸۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۹۳ نیوتن متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۸ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات متداول کامپیوتر گیربکس لکسوس ls460:

  • کامپیوتر خطای lost communication یا عدم ارتباط دارد

  • گیربکس تقه میزند

تعمیر کامپیوتر گیربکس لکسوس lexus ls460